Saturday, October 31, 2009

Doa Kebahagiaan Hidup

DOA JADI 'ROLE MODEL'

Ya Allah !
Engkau jadikanlah rumahtanggaku
Syurga sebelum syurga
Anak-anak cahaya mata
Pasangan mengikut kata
Tuhan !
Jadikanlah rumahtanggaku
Masjid mengingatimu
Tempat hiburan dan ketenanganku serta keluargaku
Sumber ilham dan ilmu
Tetamu yang datang membawa rahmat
Perginya penghapusan dosa
Wahai Tuhan !
Jadikanlah rumahtanggaku kekuatanku
Tempat aku mendapat kekuatan jiwa
Tempat aku mengecas bateriku
Apabila aku keluar rumah berjuang mencari nafkah
Kudratku bertambah laju
Ya Allah !
Engkau jadikanlah keluargaku
Tapak perjuanganku, role model untuk ditiru
Berilah aku kekuatan memimpin diri dan keluarga
Memimpin masyarakat
Diharapkan juga
Berikanlah aku kekuatan iman dan ilmu
Kesihatan badan dan fikiran
Kelapangan masa berjuang
Boleh menilai diri baik dan buruknya
Ya Allah !
Jadikanlah Engkau Cinta Agungku
Agar seluruh apa yang ada
Aku korbankan untukMu
Bahkan jiwa dan ragaku
Dan berilah aku
Kawan-kawan yang setia
Yang boleh berjuang bersamaku
Di waktu senang dan susah
Ya Allah !
Ampunkanlah seluruh dosa-dosaku serta keluargaku
Dan dosa ibu bapaku, Ilmuan yang sudi mengajarku
Amin Ya Rabbal A'lamiin....Istajib Do'aii


Dipetik daripada ;
Ustaz Azman bin Ibrahim

No comments:

Post a Comment